¿Conflictos educativos o conflictos sociales? sobre los procesos de etnificación de las comunidades

Resum: Article que recull algunes reflexions al voltant de la inserció educativa a l'ensenyament infantil i primari dels fills i filles de famílies immigrants extracomunitaris a una zona de Catalunya. Forma part de l'estudi més ampli dut a terme durant el curs escolar 2001-2002 a tots els...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Brunet Icart, Ignasi
Other Authors: Belzunegui, Angel, Pastor, Inma
Format: Article
Language:Catalan
Published: Madrid Universidad Pontificia Comillas. Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones 2004
Subjects:
Description
Summary:Resum: Article que recull algunes reflexions al voltant de la inserció educativa a l'ensenyament infantil i primari dels fills i filles de famílies immigrants extracomunitaris a una zona de Catalunya. Forma part de l'estudi més ampli dut a terme durant el curs escolar 2001-2002 a tots els centres educatius amb presència d'alumnes de procedència extracomunitària que pretenia conèixer, per una banda, la realitat de les pràctiques escolars, l'acció educativa dels centres en relació a la presència d'aquest tipus d'alumnat, i per una altra banda, la interacció que es produeix entre les famílies immigrades i l'entorn educatiu. Aquest article presenta algunes de les característiques de la inserció educativa posant-les en relació amb els processos d'etnificació de la població immigrada.
Item Description:Inclou: Bibliografia, p. 226
Physical Description:25 p. 21 cm
ISSN:ISSN 1138-5774