Summary: | Sumari: I. Presentació, p. 5 1. Què és l'avaluació de formació?, p. 7 II. Cinc preguntes que s'ha de fer un gestor de formació per dissenyar un sistema d'avaluació, p. 11 2. Què volem avaluar?, p. 13 3. Quan avaluarem?, p. 15 4. Qui avaluarà i per a qui?, p. 22 5. Com planificar l'avaluació?, p. 24 6. Què és l'auditoria de formació?, p. 25 III. El diagnòstic de necessitats, p. 29 7. Quines necessitats formatives?, p. 30 IV. Instruments d'avaluació, p. 33 8. Quan i com utilitzar el qüestionari?, p. 34 9. Quan i com utilitzar l'entrevista?, p. 38 10. Quan i com utilitzar les tècniques grupals?, p. 42 11. Quan i com utilitzar l'observació?, p. 44 12. Quan i com utilitzar els indicadors?, p. 46 V. Conclusions, p. 49 VI. Bibliografia, p. 51-52 Resum: L'autor vol posar de manifest la importància de l'avaluació per portar a terme la formació: sense avaluació no hi ha formació. I a partir d'aquesta premisa es planteja el que un gestor ha de tenir en consideració en el procés d'avaluació, quines consideracions ha de fer. Un cop es decideix la necessitat d'avaluar només queda establir quan portar-ho a terme, quins aspectes i quina metodologia. L'avaluació es pot basar en el qüestionari, l'entrevista, les tècniques grupals, la simple observació de la realitat o els indicadors: cada un d'aquests elements és més adequat en determinats casos concrets, amb la possibilitat de combinar-los.
|