Summary: | Resum: En els darrers anys, l'escolarització d'alumnat d'origen magribí d'incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l'actual. Si es vol donar sentit a l'estada a l'escola d'aquest col·lectiu magribí, en el període obligatori dels 12 als 16 anys, cal detectar i analitzar la seva problemàtica i anar a buscar en el lloc d'origen l'arrel d'aquestes dificultats en l'aprenentatge. Conèixer mancances i les necessitats d'aquest col·lectiu, i endegar plans d'acollida i de treball individualitzat, és imprescindible per donar sentit a la seva estada a l'institut, per socialitzar-los i preparar-los perquè puguin accedir a una formació adequada que els permeti aspirar en igualtat de drets i deures que la resta de la població. La present comunicació analitza el cas concret i les experiències a la població de Manlleu des de la perspectiva del professorat que ha portat a terme aquesta acollida i que, per tant, s'ha topat amb la realitat i amb la problemàtica que hagi pogut sorgir. L'experiència d'estudi culminà amb un viatge al Marroc en el marc del projecte Jameiat Essalam, experiència que també es recull en aquesta comunicació.
|