Estratègies educatives amb escolars magribins a Manlleu el coneixement del medi social de procedència i les possibilitats de col·laboració interescolar

Resum: En els darrers anys, l'escolarització d'alumnat d'origen magribí d'incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l'actual. Si es vol donar sentit a l'estada a...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Piella Cros, Anna
Other Authors: Vera Saucedo, Joan
Format: Book
Language:Spanish
Published: Barcelona Universitat de Barcelona 2001
Subjects:

MARC

LEADER 00000nam a22000004c 4500
001 4909
008 s2001||||sp gr 1|||||spa d
022 |a ISSN 1138-9788 
100 1 |a Piella Cros, Anna   |9 62294 
245 0 0 |a Estratègies educatives amb escolars magribins a Manlleu   |b  el coneixement del medi social de procedència i les possibilitats de col·laboració interescolar  |c Anna Piella Cros ; Joan Vera Saucedo 
260 |a Barcelona  |b Universitat de Barcelona  |c 2001 
300 |a [13] p.  |c 30 cm. 
500 |a Número extraordinario dedicado al III Coloquio Internacional de Geocrítica (Actas del Coloquio) : Migración y cambio social. -- Inclou: Resum en català i en anglès Obtingut a: http://www.ub.es/geocrit/sn-94-48.htm 
520 |a Resum: En els darrers anys, l'escolarització d'alumnat d'origen magribí d'incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l'actual. Si es vol donar sentit a l'estada a l'escola d'aquest col·lectiu magribí, en el període obligatori dels 12 als 16 anys, cal detectar i analitzar la seva problemàtica i anar a buscar en el lloc d'origen l'arrel d'aquestes dificultats en l'aprenentatge. Conèixer mancances i les necessitats d'aquest col·lectiu, i endegar plans d'acollida i de treball individualitzat, és imprescindible per donar sentit a la seva estada a l'institut, per socialitzar-los i preparar-los perquè puguin accedir a una formació adequada que els permeti aspirar en igualtat de drets i deures que la resta de la població. La present comunicació analitza el cas concret i les experiències a la població de Manlleu des de la perspectiva del professorat que ha portat a terme aquesta acollida i que, per tant, s'ha topat amb la realitat i amb la problemàtica que hagi pogut sorgir. L'experiència d'estudi culminà amb un viatge al Marroc en el marc del projecte Jameiat Essalam, experiència que també es recull en aquesta comunicació. 
546 |a Idioma: Català 
650 1 4 |a Educació  |9 25969 
650 1 4 |a Experiències  |9 56822 
650 1 4 |a Magribins  |9 30615 
650 1 4 |a Recepció i acollida (Immigració)  |9 56779 
651 4 |a Barcelona (Província)  |9 56824 
651 0 |a Manlleu (Catalunya)  |9 50703 
651 4 |a Marroc  |9 56895 
700 1 |a Vera Saucedo, Joan   |9 62295 
773 0 |w REV27  |g nº 94 (48), 1 de agosto de 2001  |t Scripta Nova. Revista electrónica de Geografía y Ciencias Sociales. --  
901 |a BGR_M 
942 |c MON 
888 |c 28533  |d 28533 
999 |c 118604  |d 118604