Magribins a les aules el model de Vic a debat

Sumari: -Introducció, p. 9 1. el llarg camí cap a la igualtat i l'educació intercultural, p. 17 1.1 el nou paisatge multicultural a Catalunya, p. 17 1.2 els diversos rostres de la discriminació. Quina mena d'integració?, p. 25 1.3 l'escolarització dels infants immigra...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Carbonell, Jaume
Other Authors: Simó, Núria, Tort, Antoni
Format: Book
Language:Spanish
Published: Vic Eumo 2002
Series:Interseccions 28
Subjects:

MARC

LEADER 00000nam a22000004c 4500
001 6459
008 s2002||||sp gr ||||||spa d
020 |a 84-9766-006-4 
100 1 |a Carbonell, Jaume   |9 63048 
245 0 0 |a Magribins a les aules   |b  el model de Vic a debat  |c Jaume Carbonell ; Núria Simó ; Antoni Tort 
260 |a Vic  |b Eumo  |c 2002 
300 |a 245 p.  |c 22 cm. 
490 0 |a Interseccions   |v  28 
500 |a Inclou: Bibliografia, p. 249-254 
520 |a Sumari: -Introducció, p. 9 1. el llarg camí cap a la igualtat i l'educació intercultural, p. 17 1.1 el nou paisatge multicultural a Catalunya, p. 17 1.2 els diversos rostres de la discriminació. Quina mena d'integració?, p. 25 1.3 l'escolarització dels infants immigrants, p. 37 2. el procés de fusió i el mapa escolar de Vic, p. 45 2.1 l'escolarització obligatòria a la ciutat de Vic a partir de l'any 1990, p. 45 2.2 la decisió política de la fusió, p. 55 2.3 l'evolució del mapa escolar després de la fusió, p. 63 2.4 la configuració de les escoles després de la fusió, p. 67 3. la fusió vista pels mestres i per les famílies, p. 83 3.1 els primers moments, p. 83 3.2 valoracions, dubtes i interrogants sobre el procés de fusió, p. 87 3.3 la pluralitat cultural a les noves escoles, p. 101 4. l'activitat quotidiana a les escoles fusionades, p. 113 4.1 els nous reptes organitzatius d'unes escoles que canvien, p. 113 4.2 obres d'ampliació de les escoles, p. 118 4.3 acords per a la pràctica educativa en els nous centres, p. 122 4.4 els projectes educatius de les noves escoles, p. 125 4.5 la convivència i la participació després de la fusió, dins i fora de l'aula, p. 129 4.6 la relació famílies-escola. La construcció d'una comunitat escolar, p. 138 4.7 festes i sortides, activitats extraescolars i serveis, p. 143 4.8 sobre el currículum i l'atenció a la diversitat. Aspectes més rellevants, p. 149 4.9 la qualitat de l'ensenyament a les noves escoles, p. 163 5. el punt de vista d'altres agents educatius i socials implicats en la fusió escolar, p. 167 5.1 el punt de vista de l'alcalde i del govern municipal, p. 167 5.2 el punt de vista dels serveis socials municipals, p. 167 5.3 la visió dels serveis educatius del Departament d'Ensenyament, p. 190 5.4 la visió des de les altres escoles de la ciutat, p. 195 5.5 l'opinió dels altres agents educatius, p. 202 5.6 l'opinió dels mitjans de comunicació, p. 206 6. l'entorn social de la fusió, p. 211 6.1 la integració, més enllà de l'escola, p. 211 6.2 conflictes i preocupacions en el procés d'integració social, p. 214 6.3 factors i moviments ciutadans que afavoreixen el procés d'integració social, p. 222 7. conclusions i propostes, p. 229 8. bibliografia, p. 249 Resum: El 1997, i a instàncies de les autoritats municipals, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat decretava una modificació del mapa escolar de Vic, amb la fusió de quatre escoles públiques en dues i amb el compromís de totes les escoles de la ciutat, públiques i concertades, a participar en un procés de distribució d'alumnat. Era la resposta a les transformacions que es vivien davant l'intens flux migratori procedent fonamentalment del Magrib. El procés que s'inicià a Vic tingué ben aviat un important efecte mediàtic i fou un referent per a la qüestió de l'escolarització dels immigrants. Aquest llibre es basa en l'informe La fusió escolar a Vic. Anàlisi d'una proposta de política educativa per a afrontar el repte de l'educació intercultural a l'àmbit municipal, del Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic que va plantejar-se l'estudi d'aquest procés, i pretén reconstruir tot el procés i la problemàtica generada per aquest fet, així com el nou context aparegut. A partir d'aquesta realitat, es plantegen nous reptes organitzatius que cal consolidar, i un seguit de conclusions i propostes a tenir en consideració. També es recullen les percepcions sobre el procés per part de diversos estaments no directament implicats en el procés. 
546 |a Idioma: Català 
650 1 4 |a Centres d'ensenyament  |9 27965 
650 1 4 |a Convivència  |9 45796 
650 1 4 |a Ensenyament  |9 22046 
650 1 4 |a Integració escolar   |9 56747 
650 1 4 |a Integració social  |9 35992 
650 1 4 |a Magribins  |9 30615 
650 1 4 |a Multiculturalisme  |9 38101 
650 1 4 |a Política educativa  |9 39345 
700 1 |a Simó, Núria  |9 41424 
700 1 |a Tort, Antoni  |9 63050 
901 |a BGR_M 
942 |c MON 
888 |c 29628  |d 29628 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 EREC0034  |7 0  |8 DIV  |9 87506  |a BGR  |b BGR  |c MUNDET  |d 2004-10-19  |g 15.01  |l 0  |o ER-EC/0034  |p BGR-M4834  |r 2015-06-29  |w 2015-06-29  |y MON  |0 0 
999 |c 119693  |d 119693