520 |
|
|
|a Sumari: -Presentació, p. 5 1. Escola, p. 7 1.1 La concentració de l'alumnat estranger a les escoles: causes, contradiccions i LOCE, p. 10 1.2 Les llengües i els TAE: l'aprenentatge de la llengua com a garantia d'igualtat d'oportunitats, p. 13 1.3 La interculturalitat: models i casos, p. 13 1.4 La religió a l'aula: model i situació actual, p. 16 1.5 Currículum: valors i coneixements, p. 17 2. Família, p. 18 2.1 El desajust entre el dret internacional privat i la pràctica administrativa, p. 20 2.2 Exposició i comentari de casos, p. 22 2.3 Diversitat i model de ciutadania, p. 26 3. Drets culturals, p. 28 3.1 Vigència i valor de la Carta de Drets Culturals. Rang normatiu, procés i altres instruments, p. 30 3.2 Polítiques culturals públiques, p. 31 3.3 Models d'interculturalitat, p. 33 3.4 Casos reals, p. 35 3.5 Conclusions, p. 35 4. Fet religiós, p. 37 4.1 Normativa vigent. Les lleis del 1992 i l'urbanisme, p. 40 4.2 Mesquites. La seva funció, la dependència i la posició política, p. 42 4.3 Representació i negociació dels col•lectius de l'Islam, p. 44 4.4 La cultura híbrida, p. 47 -Annex. Llista de participants, p. 49 Resum: Aquesta publicació recull la crònica de les 4 sessions del Seminari Diversitat i Ordenament Jurídic, que es va dur a terme durant els mesos de maig i juny de l'any 2003 dins del cicle "La immigració a debat", organitzat per la Fundació Jaume Bofill. Es repassen les implicacions legislatives de la normativa referent a quatre aspectes: escola, família, drets i religió a la llum del fet migratori i la immigració. Es comenten casos particulars d'aplicacions legislatives a cada àmbit.
|