Les Perspectives des jeunes issus de l'immigration maghrébine

Sumari: -Introduction, p. 7 -Jeunes issus de l'immigration, p. 9 1. Des travailleurs aux jeunes issus de l'immigration, p. 11 2. Culture et identité, p. 15 3. Identité et espace familial, p. 18 4. Identité et espace social, p. 20 5. Un désir d'insertion, p. 22 -...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Wallet, Jean- William
Other Authors: Abdeljalil Nehas, Mahjoub Sghiri
Format: Book
Language:Spanish
Published: Amiens ; Paris Licorne ; L'Harmattan 1996
Series:Ville plurielles
Subjects:

MARC

LEADER 00000nam a22000004c 4500
001 7059
008 s1996||||sp gr ||||||spa d
020 |a 2-910449-02-5 
100 1 |a Wallet, Jean- William  |9 63333 
245 0 0 |a Les Perspectives des jeunes issus de l'immigration maghrébine  |c Jean- William Wallet ; Abdeljalil Nehas ; Mahjoub Sghiri 
260 |a Amiens ; Paris  |b Licorne ; L'Harmattan  |c 1996 
300 |a 238 p.  |c 22 cm. 
490 0 |a Ville plurielles 
500 |a Inclou: referències bibliogràfiques 
520 |a Sumari: -Introduction, p. 7 -Jeunes issus de l'immigration, p. 9 1. Des travailleurs aux jeunes issus de l'immigration, p. 11 2. Culture et identité, p. 15 3. Identité et espace familial, p. 18 4. Identité et espace social, p. 20 5. Un désir d'insertion, p. 22 -Environnement social, trajectoires familiales, stratégies individuelles et réussite scolaire, p. 27 1. Première partie: société et identité, p. 33 1.1 Des espaces culturels éclatés, p. 33 1.2 Le rejet de l'autre, p. 41 1.3 L'identité, p. 53 2. Deuxième partie: éléments sociaux, familiaux et individuels de l'échec et de la réussite scolaire des jeunes issus de l'immigration maghrébine, p. 85 2.1 L'échec scolaire et les théories explicatives, p. 87 2.2 Modèles familiaux et stratégies de réussite scolaire, p. 99 -Conclusion, p. 127 -Bibliographie, p. 131 -Valeurs personnnelles et projets de vie de soixante-quatre jeunes d'origine maghrébine au travers du test des trois personnages, p. 135 -Introduction, p. 137 1. Présentation du test des trois personnages, p. 139 2. Aspects méthodologiques, p. 147 3. Analyse des réponse, p. 153 4. Mécanismes défensifs et stratégies ou tactiques psychosociales, p. 205 -Conclusion, p. 217 -Bibliographie, p. 225 -Conclusion, p. 227 Resum: Obra que es planteja com els joves immigrants magribins s'integren quotidianament en el teixit social i quins són els seus projectes de vida. Per respondre a aquestes qüestions els autors se centren en casos individuals. Una primera contribució recorre sintèticament quins són els elements dominants que permeten caracteritzar aquests joves des d'un punt de vista psicosocial. Els dos següents capítols es componen de treballs de camp. El primer revisa la postura dels joves vers a l'educació, concretament la seva percepció de l'escola en funció de la seva aprensió de l'ambient per on es mouen. El segon se sustenta en l'entrevista amb un seguit de joves a partir del test que els autors anomenen dels tres personatges i que es basa en fer presentar a aquests joves els seus arquetípics modèlics; no se'ls pregunta directament sobre ells mateixos, sinó que són descrits a partir d'aquests personatges que inventen. Aquest projecte permet percebre la buidor dels joves de la immigració magribina, així com la seva percepció de la vida. 
650 1 4 |a Educació  |9 25969 
650 1 4 |a Ensenyament  |9 22046 
650 1 4 |a Experiències  |9 56822 
650 1 4 |a Família  |9 39823 
650 1 4 |a Identitat cultural  |9 56755 
650 1 4 |a Immigrants  |9 42202 
650 1 4 |a Integració al treball  |9 56716 
650 1 4 |a Joves  |9 49957 
650 1 4 |a Magribins  |9 30615 
650 1 4 |a Psicologia social  |9 46756 
650 1 4 |a Sociologia  |9 33190 
700 1 |a Abdeljalil Nehas  |9 63334 
700 1 |a Mahjoub Sghiri  |9 63335 
901 |a BGR_M 
942 |c MON 
888 |c 30073  |d 30073 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 ERJOVES0039  |7 0  |8 DIV  |9 87952  |a BGR  |b BGR  |c MUNDET  |d 2004-05-28  |g 15.93  |l 0  |o ER-Joves/0039  |p BGR-M4455  |r 2015-06-29  |w 2015-06-29  |y MON  |0 0 
999 |c 120136  |d 120136