Programa de dinamització lingüística per al col.lectiu de la nova immigració del Prat de Llobregat

Sumari: 1. Introducció, p. 3 2. Anàlisi de la situació (quantitativa), p. 5 3. Anàlisi de la situació (qualitativa), p. 10 4. Diagnòstic (punts dèbils), p. 19 5. Diagnòstic (punts forts), p. 25 6. Diagnòstic (oportunitats), p. 29 7. Objectius, p. 31 8. Estratègia, p. 32 9. Accions, p. 33 10. Biblio...

Full description

Bibliographic Details
Corporate Author: Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat
Format: Book
Language:Spanish
Published: [El Prat de Llobregat?] Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat, Consorci per la normalització lingüística 2002
Subjects:

MARC

LEADER 00000nam a22000004c 4500
001 7686
008 s2002||||sp grt ||||||spa d
110 2 |a Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat  |9 63592 
245 0 0 |a Programa de dinamització lingüística per al col.lectiu de la nova immigració del Prat de Llobregat  |c Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat 
260 |a [El Prat de Llobregat?]  |b Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat, Consorci per la normalització lingüística  |c 2002 
300 |a 36 f   |c 30 cm 
500 |a Bibliografia 34-36 
520 |a Sumari: 1. Introducció, p. 3 2. Anàlisi de la situació (quantitativa), p. 5 3. Anàlisi de la situació (qualitativa), p. 10 4. Diagnòstic (punts dèbils), p. 19 5. Diagnòstic (punts forts), p. 25 6. Diagnòstic (oportunitats), p. 29 7. Objectius, p. 31 8. Estratègia, p. 32 9. Accions, p. 33 10. Bibliografia, p. 34 Resum: El CPNL (Consorci per a la Normalització Lingüística) del Prat de Llobregat ha portat a terme en els darrers 10 anys una important tasca de formació d'adults cabdal per a la difusió social de l'ús del català. La nova realitat de la immigració obliga a replantejar les polítiques fins el moment. Cal adaptar-se a la nova realitat, elaborar un nou programa. Primer s'ha de conèixer la realitat lingüística d'aquesta immigració, analitzar la situació quantitativa i qualitativament. A partir d'aquesta anàlisi es poden dibuixar els elements a potenciar i que necessiten d'una reforma: l'ambigüitat del marc legal, les actituds de la població autòctona (que sovint pensen que no cal que entenguin català), la situació laboral de la població estrangera, en especial el paper de les dones, o els mateixos cursos de català per estrangers (poques hores a la setmana o el professorat format per voluntaris no especialistes). A aquestes mancances, s'hi contraposen un seguit de punts forts, elements que afavoreixen l'aprenentatge del català i es poden convertir en oportunitats: el català percebut com una eina de progrés social, el reconeixement de la diversitat, o la voluntat de quedar-se a viure a Catalunya. L'aprenentatge de la llengua implica la integració i la inclusió social, on els ens locals haurien d'esdevenir un eix vertebrador i punt de referència dels plans locals de formació d'adults. Per això es plantegen un seguit d'accions encaminades a la consecució de l'objectiu principal: aconseguir que les persones d'altres països que arriben al Prat percebin l'ús del català com una normalitat i sensibilitzar-los perquè l'utilitzin. 
546 |a Idioma: Català 
650 1 4 |a Català  |9 17862 
650 1 4 |a Educació  |9 25969 
650 1 4 |a Ensenyament de llengües  |9 57060 
650 1 4 |a Identitat cultural  |9 56755 
650 1 4 |a Immigració  |9 56637 
650 1 4 |a Immigrants  |9 42202 
650 1 4 |a Integració  |9 56742 
650 1 4 |a Llenguatge i llengües  |9 57233 
650 1 4 |a Magribins  |9 30615 
651 4 |a Barcelona (Província)  |9 56824 
651 4 |a Catalunya  |9 51009 
651 0 |a Prat de Llobregat, El  |9 50665 
901 |a BGR_M 
942 |c MON 
888 |c 30550  |d 30550 
999 |c 120613  |d 120613