La Cultura escolar de Europa tendencias históricas emergentes

El concepte de cultura escolar, com un conjunt de normes que defineixen els sabers a ensenyar, els comportaments a inculcar i les pràctiques que permeten la transmissió de sabers, ha quedat bastant elaborat en la dècada dels 90. Actualment no és qüestió, com en les dues dècades anteriors, d'una...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ruiz Berrio, Julio
Format: Book
Language:Spanish
Published: Madrid Biblioteca nueva 2000
Subjects:
Description
Summary:El concepte de cultura escolar, com un conjunt de normes que defineixen els sabers a ensenyar, els comportaments a inculcar i les pràctiques que permeten la transmissió de sabers, ha quedat bastant elaborat en la dècada dels 90. Actualment no és qüestió, com en les dues dècades anteriors, d'una història social de la cultura, sinó d'una història cultural de lo social, en aquest cas de l'escola com a institució social, generadora de cultura. Sobre ella tracta aquest llibre, i sobre la utilització del mètode comparatiu per obtenir una visió europea. Així, passa revista als seus diversos elements: temps i espais escolars, disciplines, manuals, llibres de lectura, autobiografies, memòries, pensament pedagògic, etc., en una nova concepció que pot ser anomenada de postmodernitat o possiblement d'alta modernitat.
Physical Description:331 p.