Gestió de biblioteques i centres d'informació

Parteix del principi que una biblioteca és com un negoci que s'ha de gestionar eficientment, amb la diferència que un negoci té una finalitat de lucre que la majoria de biblioteques i centres d'informació no tenen. Tot i això una biblioteca, com una empresa, també ha de ser eficient, ha de...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Stueart, Robert D.
Other Authors: Moran, Bárbara M.
Format: Book
Language:Spanish
Published: Barcelona Diputació de Barcelona: Àrea de Cultura 1998
Subjects:
Description
Summary:Parteix del principi que una biblioteca és com un negoci que s'ha de gestionar eficientment, amb la diferència que un negoci té una finalitat de lucre que la majoria de biblioteques i centres d'informació no tenen. Tot i això una biblioteca, com una empresa, també ha de ser eficient, ha de satisfer el client, donar als seus empleats un benestar i una autoestima, mantenir un ambient atractiu i segur i oferir uns serveis coherents i efectius. S'enuncien diversos sistemes de gestió, i es passa a exposar el procés de planificació, l'organització, la gestió del personal, la direcció, els principis de control de la gestió, i es fa també un repàs als canvis en els sistemes bibliotecaris i d'informació. Segueixen diversos apèndixs que inclouen força exemples pràctics de models de gestió de biblioteques nord-americanes, i finalment una bibliografia.
Item Description:D'ús intern. No disponble
Physical Description:443 p.
ISBN:84-7935-503-4