Pedagogía del oprimido

En un règim de dominació de consciències, en què els que més treballen menys poden dir la seva paraula, i en què immenses multituds ni tan sols tenen condicions per treballar, els dominadors mantenen el monopoli de la paraula, amb què mistifiquen, massifiquen i dominen. En aquesta situació, els domi...

Full description

Bibliographic Details
Other Authors: Freire, Paulo
Format: Book
Language:Spanish
Published: Madrid Siglo XXI 2002
Edition:16 ed.
Subjects:

MARC

LEADER 00000nam a22000004c 4500
001 11016
008 s2002||||sp gr ||||||spa d
020 |a 84-323-0184-1 
245 0 0 |a Pedagogía del oprimido  |c Freire, Paulo 
250 |a 16 ed. 
260 |a Madrid  |b Siglo XXI  |c 2002 
300 |a 243 p. 
520 |a En un règim de dominació de consciències, en què els que més treballen menys poden dir la seva paraula, i en què immenses multituds ni tan sols tenen condicions per treballar, els dominadors mantenen el monopoli de la paraula, amb què mistifiquen, massifiquen i dominen. En aquesta situació, els dominats per poder parlar han de lluitar. Aprendre a prendre la paraula als que la retenen i neguen als altres és un difícil, però imprescindible aprenentatge: és la 'pedagogia de l'oprimit'. La pedagogia de Paulo Freire, d'alfabetització, té a més una idea clau 'l'educació com a pràctica de la llibertat'. 
650 1 4 |a Alfabetització  |9 65837 
650 1 4 |a Comunitats d'aprenentatge  |9 64677 
650 1 4 |a Educació d'adults  |9 31513 
650 1 4 |a Educació per a la solidaritat   |9 58613 
650 1 4 |a Marginació social  |9 47394 
650 1 4 |a Pedagogia  |9 35391 
650 1 4 |a Sociologia de l'educació  |9 36099 
650 1 4 |a Treball en equip  |9 8609 
700 1 |a Freire, Paulo  |9 32920 
901 |a BGR_M 
942 |c MON 
888 |c 33222  |d 33222 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 40_PED  |7 0  |8 EDU  |9 91103  |a BGR  |b BGR  |c MUNDET  |d 2004-02-09  |l 0  |o 40 Ped  |p BGR-M3312  |r 2015-06-29  |w 2015-06-29  |y MON  |0 0 
999 |c 123262  |d 123262