Ciberacoso mediante teléfono móvil e Internet en las relaciones de noviazgo entre jóvenes

"El ciberassetjament és un fenomen àmpliament analitzat entre adolescents, no obstant això a Espanya ha estat poc estudiat entre joves i particularment en les seves relacions de festeig. Emprant una metodologia quantitativa aquest estudi analitza el ciberassetjament mitjançant el telèfon mòbil...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Durán, Mercedes
Format: Book
Language:Spanish
Published: [s.l.] : Comunicar, nº 44, v. XXII, 2015 | Revista Científica de Educomunicación, 2015
Subjects:
Online Access:Accés al document
Description
Summary:"El ciberassetjament és un fenomen àmpliament analitzat entre adolescents, no obstant això a Espanya ha estat poc estudiat entre joves i particularment en les seves relacions de festeig. Emprant una metodologia quantitativa aquest estudi analitza el ciberassetjament mitjançant el telèfon mòbil i Internet en les relacions de festeig en una mostra composta per 336 estudiants universitaris. L'anàlisi de resultats indica que un 57,2% declara haver estat victimitzat per la seva parella mitjançant el telèfon mòbil, i un 27,4% a través d'Internet. El percentatge de nois victimitzats va ser major que el de les noies. Un 47,6% declara haver assetjat a la seva parella a través del telèfon mòbil, i un 14% a través d'Internet. El percentatge de nois que el va exercir va ser superior al de les noies. Les anàlisis de regressió mostren la relació entre haver estat victimitzat per la parella a través d'un d'aquests mitjans i l'exercici del ciberassetjament cap a la parella mitjançant el mateix mitjà tecnològic. Els efectes d'interacció posen de manifest que els nois victimitzats a través del telèfon mòbil o d'Internet s'impliquen, en major mesura que les noies victimitzades, com a agressors en aquest fenomen. Els resultats suggereixen una modernització en els tipus de violència que experimenta la joventut en les seves relacions de parella."
Item Description:Article publicat a la revista: Comunicar, nº 44, v. XXII, 2015 | Revista Científica de Educomunicació. Páginas: 159-167
Physical Description:1 pdf, 9 p.
ISSN:1134-3478