Violencia a través de las TIC: comportamientos diferenciados por género

"L'impacte que tenen els estereotips de gènere en la violència a través de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) és una freqüent preocupació en el marc escolar, familiar i individual. L'objectiu d'aquest estudi va ser conèixer la influència del gènere en la viol...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Domínguez Alonso, José
Format: Book
Language:Spanish
Published: RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, núm 23(1), 2020
Subjects:
Online Access:Accés al document
Description
Summary:"L'impacte que tenen els estereotips de gènere en la violència a través de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) és una freqüent preocupació en el marc escolar, familiar i individual. L'objectiu d'aquest estudi va ser conèixer la influència del gènere en la violència a través de les TIC, i identificar quines variables soci-escolars estan associades. S'ha duta a terme una recerca quantitativa de tipus descriptiu-inferencial-correlacional, amb una mostra de 1.495 individus d'edats entre els 10 i 17 anys (M = 12.69; DT = 1.92). Es va utilitzar un qüestionari ad hoc (dades socioescolars) i l'escala de violència escolar (CUVE-R) proposta per Álvarez-García, Núñez, Rodríguez, Álvarez i Dobarro (2011). Les dades llancen un nivell sota-mitjà de violència TIC, amb major prevalença en tots dos gèneres de l'enviament de missatges d'ofensa, insult o amenaça. No obstant això, el gènere femení el fa a través d'Internet (Tuenti, Facebook, etc.) i el masculí utilitzant el mòbil. Així mateix, es presenten diferències estadísticament significatives en el gènere quan es grava o fa fotos amb el mòbil per a fer burles entre companys o al professorat, amb major incidència per part del gènere masculí. També es presenten diferències en gènere segons l'edat. La violència TIC s'estanca a partir dels 13 anys en el gènere femení, mentre en el masculí segueix en lleuger increment. En conclusió, el gènere és una variable a tenir molt present en els programes preventius o d'intervenció enfocats a minimitzar aquesta problemàtica."
Physical Description:1 pdf, 10 p.
ISSN:1390-3306