Una combinación de alto riesgo : obesidad, marcas de alimentación, menores y retos en YouTube

Obra amb l'objectiu d'Identificar continguts d'alt risc en la comunicació d'aliments que combinen trets obesogènics amb un format d'alta activació emocional. Es comparen 304 vídeos (47 h 41 min) de 13 canals de marques d'alimentació (publicitat tradicional) i de 15 cana...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Castelló-Martínez, Araceli
Other Authors: Tur-Viñes, Victoria
Format: Electronic
Language:Spanish
Published: Madrid : Sociedad Española de Salud Publica y Administración Sanitaria, 2021
Subjects:
Online Access:Accés al document:
Description
Summary:Obra amb l'objectiu d'Identificar continguts d'alt risc en la comunicació d'aliments que combinen trets obesogènics amb un format d'alta activació emocional. Es comparen 304 vídeos (47 h 41 min) de 13 canals de marques d'alimentació (publicitat tradicional) i de 15 canals de menors YouTuber (prescripció i influència) publicats en 2019. S'analitza el contingut exploratori de variables descriptives de l'estil comunicatiu del format «retos» sent el resultat de que són el contingut més freqüent (53,3%; n = 162), especialment als canals de menors YouTuber (59%; n = 131) front als canals de marques (37,8%; n = 31). Com a conclusió, els continguts creats pels consumidors no es regeixen per l'actual Ley de Comunicación Audiovisual i que per tant, és inaplaçable incrementar el control d'aquestes pràctiques en l'àmbit legal, autorregulatori i deontològic. Bibliografia.
Item Description:Article publicat a: Gaceta sanitaria, 35(4), 2021, p. 352-354
Resum en castellà i anglès
Physical Description:1 pdf., 3 p.