Museari, educar en arte LGTB para superar la homofobia y la transfobia /

"La present recerca parteix d'un procés d'intervenció a les aules de formació del professorat que pretén generar un acostament a les possibilitats educatives de l'art LGTB, l'objectiu del qual consisteix a reflexionar sobre l'oportunitat d'utilitzar peces artístiqu...

Full description

Bibliographic Details
Format: Electronic
Language:Spanish
Published: Madrid : Universidad Autònoma de Madrid, 2021
Subjects:
Online Access:Accés al document

MARC

LEADER 00000nmm a22000007a 4500
003 CDAP
005 20230623124123.0
008 220610b ||||| |||| 00| 0 spa d
245 1 0 |a Museari, educar en arte LGTB para superar la homofobia y la transfobia /  |c Ricard Huerta  |h [Recurs electrònic] 
260 |a Madrid :  |b Universidad Autònoma de Madrid,  |c 2021 
300 |a 1 pdf, 16p. 
500 |a Article publicat a la Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 2021, 10(2), p 43-58 
500 |a Resum en castellà i en anglès 
504 |a Bibliografia 
520 |a "La present recerca parteix d'un procés d'intervenció a les aules de formació del professorat que pretén generar un acostament a les possibilitats educatives de l'art LGTB, l'objectiu del qual consisteix a reflexionar sobre l'oportunitat d'utilitzar peces artístiques, incorporant qüestions com la diversitat sexual i de gènere, fomentant així la superació de l'odi, l'homofòbia i la transfòbia. Com a metodologia es planteja un estudi de cas en el qual s'analitza un taller impartit a dos grups de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, incorporant la Recerca Educativa Basada en Arts. La recollida de dades es duu a terme durant la pràctica docent, usant instruments d'avaluació com a diagnòstics, grups focals i observació participant, fomentant el debat com a font d'argumentació en tractar qüestions de diversitat sexual. Com a resultat destaca el bon acolliment de la temàtica per part de l'alumnat, els qui reconeixen haver superat estereotips i tabús convencionals, propiciant amb això entorns inclusius, la qual cosa repercuteix en la formació de docents des del respecte a la diversitat i l'educació inclusiva. Com a discussió final, expressar la conveniència d'assumir la falta d'atenció curricular cap a aquestes qüestions." 
650 0 |a Lgtbi+  |9 68530 
650 0 |a Homofòbia  |x Prevenció 
650 0 |a Homofòbia  |x Ensenyament 
650 0 |a Art  |9 45531 
856 |u https://bibliotecageneral.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=5b808db52d7876806952efd4f753bb9c  |y Accés al document 
901 |a BGR_M 
942 |2 udc  |c RE 
888 |c 37616  |d 37616 
952 |0 0  |1 0  |2 udc  |4 0  |6 176_HUE  |7 0  |8 IG  |9 95536  |a BGR  |b BGR  |c MUNDET  |d 2022-06-10  |l 0  |o 176 Hue  |p BGR-M0000951018086  |r 2022-06-10  |w 2022-06-10  |y RE  |0 0 
999 |c 127567  |d 127567