La diversidad sexual : aplicaciones didácticas para su inclusión en el aula a través de textos literarios /

"El present text reflexiona sobre la necessitat d'incloure pedagogies crítiques a l'aula que permetin oferir nous referents amb els quals construir identitats alternatives a la imposada pel sistema heteropatriarcal. El feminisme possibilita l'aparició dels estudis de gènere, base...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hernández Quintana, Blanca
Format: Electronic
Language:Spanish
Published: Jaén : Universidad de Jaén, 2020
Subjects:
Online Access:Accés al document

MARC

LEADER 00000nmm a22000007a 4500
003 CDAP
005 20230623124123.0
008 220610b ||||| |||| 00| 0 spa d
100 1 |a Hernández Quintana, Blanca  |9 69461 
245 1 3 |a La diversidad sexual :  |b aplicaciones didácticas para su inclusión en el aula a través de textos literarios /  |c Blanca Hernández Quintana  |h [Recurs electrònic] 
260 |a Jaén :  |b Universidad de Jaén,  |c 2020 
300 |a 1 pdf (16 p.) 
500 |a Article publicat a Revista de Educación Inclusiva, 13(1), 272-287 
500 |a Resum en castellà i en anglès 
520 |a "El present text reflexiona sobre la necessitat d'incloure pedagogies crítiques a l'aula que permetin oferir nous referents amb els quals construir identitats alternatives a la imposada pel sistema heteropatriarcal. El feminisme possibilita l'aparició dels estudis de gènere, base que ha permès articular els discursos sobre les identitats sexuals i la teoria queer, que visibilitzen a aquelles identitats estigmatitzades, dins i fora de les aules, per no ajustar-se a l'ordre normatiu, i proposen una sèrie d'estratègies de recuperació i anàlisi de la història de la literatura incorporant la mirada dels escriptors/es homosexuals i, en general, al col·lectiu LGTBI. Si bé aquests estudis se circumscriuen a l'àmbit universitari, és necessari que les aportacions d'aquestes recerques tinguin el seu correlat en l'educació formal no sols per a recuperar els seus noms i comprendre les seves obres, sinó també per a normalitzar la seva inclusió, presentar-los com a mecanismes paradigmàtics i, així, poder completar i visibilitzar aquesta història que no ha estat contada. L'objectiu és apostar per un currículum obert i flexiu, i la literatura, com a mitjà d'expressió i comunicació, es converteix en una eina idònia en la qual donar cabuda a la diversitat sexual i oferir models d'identificació." 
650 0 |a Lgtbi+  |x Ensenyament 
650 0 |a Atenció a la diversitat  |x Lgtbi+  |x Ensenyament 
650 0 |a Educació sexual  |9 22139 
856 |u https://bibliotecageneral.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=cc51ef90f340789f8942c6a3171c8eb2  |y Accés al document 
901 |a BGR_M 
942 |2 udc  |c RE 
888 |c 37617  |d 37617 
952 |0 0  |1 0  |2 udc  |4 0  |6 176_HER  |7 0  |8 IG  |9 95537  |a BGR  |b BGR  |c MUNDET  |d 2022-06-10  |l 0  |o 176 Her  |p BGR-M0000951018093  |r 2022-06-10  |w 2022-06-10  |y RE  |0 0 
999 |c 127568  |d 127568